Haakon Har jobbet 25 år med digitale produkter i grensesnittet mellom teknologi, strategi, markedsføring og brukeropplevelse. Var med på å starte Spleis, og jobber nå med VM på ski.

En spleis for å teste interessen for en podkast om produktledelse

2 min read

Jeg ønsker å bruke folkefinansiering til å se om det er interesse for en podkast om produktledelse.

spleis.no så har jeg laget en spleis. Om du vil ha mer enn de to episodene som nå har kommet av podkasten «Produktledelse: Skjær vekk skiten» så blir jeg superglad om du går inn på spleis.no/produktledelse og chippe inn med noen kroner – for eksempel 50 kroner for å gi meg en virtuell high-five 🙌

Det viktigste for meg er ikke hvor mye du gir. Men dersom du likte de to første episodene så mye at du vil ha en hel første sesong, så setter jeg pris på at du gir. Mange som gir = stor heiagjeng!

Se også: To episoder om en ny norsk podkast om produktledelse.

Dette er MVP-en på en ny podkastserie. Jeg har testet konseptet med noen tidlige iterasjoner til kollegaer og venner. Podkasten har altså allerede vært gjennom tre-fire iterasjoner.

Jeg prøver å finne ut to ting; er det å lage podkaster noe for meg – og er teamet produktledelse interessant for folk der ute.

I dag tar jeg det et steg videre med å lansere Spleis-kampanjen.

Hvorfor en spleis?

Når man jobber med digital produktutvikling, så er jo læren den at man skal legge ned så lite innsats som mulig, for å finne ut om det er et behov for produktet. I tillegg jobber jeg med produktutvikling i Spleis som driver med folkefinansiering. Det er bare å få på skoene. Walk the walk. Practice what you preach. Osv.

Nå skal jeg finne ut om det er et behov for en norsk podkast om produktledelse, og om konseptet jeg har dratt opp er bra nok til at folk, altså du, vil støtte spleisen med noen kroner for å få flere episoder.

Jeg vil ha et publikum fra start, en gjeng som melder at “ja, bruk gjerne tid på dette, dette vil jeg høre mer av!”. 

Det som spleises inn skal utelukkende gå til opptaktsutstyr, programvare og tjenester som gjør at podkasten får et gjennomført høyt nivå.

Bli med å spleis hvis du vil høre en hel sesong produktledelse

Så på spleis.no så har jeg laget en spleis. Om du synes de to første episodene var bra, og vil ha mer enn to episoder av podkasten «Produktledelse» så kan du gå inn på spleis.no/produktledelse.

  • Over 5.000 kroner så blir det 5 nye episoder
  • Over 10.000 kroner så blir det 10 nye episoder – det er 10.000 kroner jeg må nå for å få skikkelig mikrofoner og utstyr
  • Over 15.000 kroner så blir det 15 nye episoder

…og har jeg først laget 15 episoder så tror jeg at jeg blir å fortsette. Dersom du støtter spleisen, men den ikke klarer å samle inn 5.000 kroner, så får du pengene dine tilbake. 

Hva kan du få tilbake?

De første to episodene er laget med enkelt utstyr, og uten for mye jobb med alt mulig annet enn selve innholdet.

Der et par belønninger til på spleisen, du kan jo gå inn å se. Alt fra kopp og stickers, til å bestemme tema, til sponsorplass. Eller rett og slett bare gi meg en virtuell high-five. Det viktigste er mange bidragsytere på spleisen. Det betyr at spleisen har en heiagjeng, en crowd, som er interessert i å høre mer!

Det varmer selvsagt også produkthjertet mitt dersom podkasten kan spilles inn med utstyr som gir god lydkvalitet.

Gå inn på spleis.no/produktledelse og gi noen tiere dersom du vil ha flere episoder om produktledelse.

Tusen takk til alle dere som er inne og gir, og er med på å skape en norsk podkast om det viktige fagfeltet produktledelse!

Haakon Har jobbet 25 år med digitale produkter i grensesnittet mellom teknologi, strategi, markedsføring og brukeropplevelse. Var med på å starte Spleis, og jobber nå med VM på ski.

Episode 5: Forretningsmodellering med lean canvas

Dagens gjest er Mads Mobæk, gründeren bak en nylig lansert todo-app som heter Mente. Mads har i 10 år vært utvikler i konsulentbransjen, hvor...
Haakon
21 sec read

Episode 4: Veksthacking ER produktutvikling

Dagens gjest er Lars Kristian Flem, kreativ leder i Bekk, hvor vi skal snakke om veksthacking i praktisk produktutvikling. Ekspertene og foredragsholderne på growth...
Haakon
16 sec read

Episode 3: Hjelp, vi er på hjemmekontor!

Å lage digitale produkter og tjenester skjer jo ofte i kryssfunksjonelle team hvor det meste handler om samarbeid. Vi idemyldrer, diskuterer, analyserer, deler innsikt...
Haakon
25 sec read

Få en e-post hver gang en ny episode av Skjær vekk skiten slippes.