Kategorier
Produktledelse

Pilot på «Skjær vekk skiten – en podkast om produktledelse». Vil du ha en hel sesong?

Nå er de to første pilotepisodene på den nye podkastserien «Skjær vekk skiten» tilgengelig på Soundcloud. Det er opp til deg om det blir flere episoder.

Kategorier
Produktledelse

En spleis for å teste interessen for en podkast om produktledelse

Jeg ønsker å bruke folkefinansiering til å se om det er interesse for en podkast om produktledelse.

spleis.no så har jeg laget en spleis. Om du vil ha mer enn de to episodene som nå har kommet av podkasten «Produktledelse: Skjær vekk skiten» så blir jeg superglad om du går inn på spleis.no/produktledelse og chippe inn med noen kroner – for eksempel 50 kroner for å gi meg en virtuell high-five 🙌

Det viktigste for meg er ikke hvor mye du gir. Men dersom du likte de to første episodene så mye at du vil ha en hel første sesong, så setter jeg pris på at du gir. Mange som gir = stor heiagjeng!

Kategorier
Produktledelse

Produktledelse er motgiften til innovasjonsteater

Produktledelse er det som gjør at små startups kan utkonkurrere store kjemper. Startupene som utkonkurrere gigantene lager bedre produkter, de gjør det raskere og de gjør det billigere med færre ressurser.

Kategorier
Produktledelse

Produktutvikling i store organisasjoner – fra prosjekt til produkt

Mange store organisasjoner går fra prosjektleveranser til kontinuerlig forbedring i tverrfaglige produktteam. Det gjør at måten forretningssiden kan påvirke hva som skal utvikles av ny funksjonalitet endrer seg.

I en prosjektverden så definerer forretningssiden hva som skal leveres gjennom tydelige prosjektbeskrivelser, mens i produktverden så skal produktteamene nå konkrete og fastsatte mål – og gjennom det selv definere hva man skal lage.

Hvordan skal forretningssiden påvirke hva som utvikles og leveres i en produktverden? Hva skjer når prosjektlederrollen forsvinner, og produkteieren overtar?

Kategorier
Produktledelse

Slik ble Spleis størst på folkefinansiering i Norge

Mot slutten av 2016 begynte jeg som produkteier på et lite utforskende innovasjonsprosjekt i SpareBank 1. Det som var spennende var at prosjektet var rigget med et lite, autonomt team som hadde mandat og frihet til å jobbe som en startup.

Å jobbe på samme måte som fintech-startupene var taktikk SpareBank 1 brukte for å lære hvordan man kan jobbe med høyere hastighet og et sterkere kundefokus. Et par år senere har prosjektet blitt til et selskap, og Spleis blitt blant de største aktørene innen folkefiansiering i Norge. På Shifter.no kan du lese reisen vi har vært gjennom, fra en gul post-it-lapp på en vegg til en tjeneste som vokser et nytt marked.

Dersom du har lyst å jobbe med oss i Spleis, sjekk ut jobb.spleis.no – vi ansetter både utviklere, designere og produktanalytikere.

Kategorier
Produktledelse

VIDEO: Pecha kucha on Spleis and donation based crowdfunding

At the F3 FintechAcademy: Future of Investments & Crowdfunding Expo event I held a pecha kucha presentation on Spleis and donation based crowdfunding. The pecha kucha format is 20 slides of 20 seconds each – with autoplay. So no room for any bloopers! This event had a shorter format of 12 slides of 20 seconds, but it sure made the presentation tight.

Smile.

Slides can be found below.

Kategorier
Produktledelse

SLIDES: Quick-fixing mobile (no, really)

I was speaking about mobile in the banking context at the 2nd Annual Financial e-Marketing Forum the 25th September 2013 in Amsterdam. User adoption of mobile has increased rapidly, and banks are slow at redeveloping their websites to the new mobile friendly standards. As a result, mobile marketing is suffering. The talk goes into how we quick fixed mobile at SpareBank 1 without doing a complete revamp of the website. The slides can be found at Slideshare.

(Title proudly inspired by Scot McKee’s brilliant book Creative B2B Branding (no, really))

Kategorier
Produktledelse

A No-Bullshit Lecture on B2B Branding

Scot McKee is the managing director of a B2B branding agency who believe in creative branding for B2B companies. McKee is the author of the unconventional marketing book Creative B2B Branding (no, really), where he takes the boring lot of B2B brands by it’s horns, which is the focal point of this lecture; he speaks about how new digital media changes everything for B2B Brands, and he presents different B2B branding cases of different sizes with different impact. The University, where he held his lecture, didn’t want it’s name associated with the video nor the slides of his lecture because they didn’t want to locate their brand  “next to the deliberately provocative brand image he presents”.

Video source: Youtube.com

Kategorier
Produktledelse

The future will be written by organizations who know you so well that they anticipate your needs

The future won’t be written by banks and marketing organizations that are passive. It won’t be written by marketers who broadcast message after message hoping you remember a brand when you want to make a purchase.

The future will be written by organizations who know you so well that they anticipate your needs, make it very simple for you to capitalize on the relationship, that saves you money and respects your time and privacy.

— Brett King, best selling author of BANK 2.0 (Source: bank2book.com)

Kategorier
Produktledelse

Master Thesis: Social media in B2B branding

The thesis includes four interviews with social media experts, synthesised around brand management for B2B companies, where as the theoretical background is B2B brand management. Thought leaders of social media and branding in the online environment are currently doing their work out in the field, whilst the academics are lagging behind.

In order to shed some light on issues regarding how B2B companies should manage opportunities and challenges in the social media space, this master thesis seeks to address the topic by conducting an exploratory study on how B2B companies can utilise social media to enhance the brand.